fredag den 26. februar 2010

Er du journalist? -Jamen, så er jeg dværg!

Om de journaliststuderende fra København ikke som de århusianske punkes til sanseløs kildekritik, eller om professor Ole H.B. Andreasen fra Journalisthøjskolen er en pædofil skabsbøsse, skal være op til den enkelte at vurdere. Neden under teksten følger lydoptagelsen.

Forleden blev jeg kontaktet af en kvindelig journaliststuderende fra København. Hun skrev blandt andet, at hun havde fundet mig igennem en vis Frantz, og gerne ville interviewe mig om det at være dværg i showbiz. Hun ville endvidere med ud at optræde.

Typisk journalistik. En fed vinkel, noget der undrer dig, og så rigtig ud at snuse og suge til sig.

Jeg er ikke dværg. Jeg er som sådan heller ikke i showbiz. Til gengæld elsker jeg dril, og hvis studinen nu havde gjort det mindste ud af sin research, ville hun også have opdaget, at det ikke er nogen dværg, der præsenteres på min profil. Det er en falsk profil med et billede skabt for år tilbage af nogle gravalvorlige Photoshopfetichister i min bekendtskabskreds, og rollen, han spiller, er en ordblind kristen fanatiker fra Stege på Møn. Formand for den lokale dartklub. Lars Bjarke.

Han har igennem årene bibragt hans skabere og deres venner megen latter og chokerende overraskelser. Hvor dumme og godtroende mennesker kan være. Men hidtil er det blevet leflet frem i dem. Den unge sjællænder, der her skal forblive anonym, thi hun er som alle kvinder kær, beder simpelthen selv om det.

Hun har i øvrigt ikke været i stand til at finde andre kilder, og jeg løser altså et ret stort problem for hende. Ifølge et af Journalisthøjskolens elevblade, Illustreret Bunker, opdigter hver tolvte journaliststuderende selv sine kilder.

Her er interviewet. Ignorer det visuelle sjusk. Grundet Youtubes reglement er det blevet delt i to.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar